معرفی کامل همکاری در فروش یا مشارکت در فروش
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

همکاری در فروش: نام یک روش کسب درآمد است که طی آن خریدار و بازاریاب سود می برند و دیگر خبری از روش های سنتی برای فروش محصولات نیست. در واقع در روش های سنتی شما مجبور بودید که صبح زود از خواب بیدار شوید، در ترافیک موجود به سمت محل کار خود روانه شوید و این بین به مجموعه ای از ایمیل ها رسیدگی کنید. اما سیستم همکاری در فروش شرایطی را ایجاد می کند که افراد حتی در زمان خواب و بدون توجه به زمان و مکان، فروش کرده و صاحب سود شوند.

این روش یک متد مشهور است و در حال حاضر بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شده است که حدود 81 درصد از برند ها و 84 درصد از ناشران از این روش استفاده می کنند تا سود خود را افزایش داده و به اعتبار خود اضافه کنند.

با توجه به اخباری که از سیستم های همکاری در فروش در آمریکا به گوش می رسد، سود این روش در حدود 10 درصد بیش تر از روش های سنتی است و این مورد برای سال 2020 تا حدود 6.8 میلیارد دلار تخمین زده می شود. در سال 2018 هزینه ای که برای این روش مصرف شد، حدود 62 درصد کمتر از مبلغ بازاریابی سنتی بود اما سود آن حدود 3 برابر بیشتر بود. با توجه به اینکه سفارش های آنلاین افزایشی در حدود 16 درصد داشته اند لذا بر روی این روش تاثیر مستقیم مثبت اعمال شده است.

هزینه های همکاری در فروش در ایالات متحده از سال 2010 تا 2022 (in billion U.S. dollars).

شرکت های بزرگی همچون آمازون نیز از سیستم های همکاری در فروش به صورت گسترده استفاده می کنند. این شرکت در سال 2017 ساختار جدیدی برای مجموعه خود ایجاد نمود. مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند بین 1 تا 10 درصد از سود حاصل از فروش را به تولیدکنندگان و بقیه را به بازاریاب ها پرداخت کنند. همین روش منجر به درآمدزایی بسیاری برای آنها شد.

همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing به صورت کلی به شریک شدن در سود فروش یک محصول یا خدمات گفته می شود. به زبانی ساده، اگر شخصی را با محصولی آشنا کرده و وی آن را تهیه کند، می توانید از ارائه دهنده محصول مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت کنید. ممکن است تصور کنید که سیستم های همکاری در فروش آینده ای ندارند اما خاطرنشان می شود که در این سیستم کسب و کار، درآمد بسیاری نهفته است و اکثر استارتاپ ها یا کسب و کارها برای ارتقا و افزایش سود خود از آن بهره می برند. در این نوع کسب و کار، قبل از آغاز به فعالیت لازم است تا درصد سود، توسط بازاریاب و فروشنده مشخص شود.

لینک مخصوص همکاری در فروش

امروزه در بسیاری از وب سایت های اینترنتی صفحه ای با عنوان همکاری در فروش یا بازاریابی پورسانتی درج شده است که معمولا توسط برنامه نویسی این بخش به وب سایت اضافه می شود. یکی از ساده ترین روش ها در این حالت، لینک های مخصوصی است که برای سیستم همکاری در نظر گرفته شده است. به این معنا که شما به عنوان فروشنده یا ارائه دهنده محصول، لینکی را در اختیار بازاریاب خود قرار می دهید. به ازای هر خریدی که از لینک اختصاصی بازاریاب از سایت شما انجام شود، لازم است تا مبلغی به عنوان پورسانت به وی پرداخت شود. ساز و کار لینک های همکاری در فروشی به وسیله روش های برنامه نویسی طراحی می شود.

کد معرف مخصوص مشارکت در فروش

در روش دیگر برای هر بازاریاب یک کد منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. در این شرایط هر خریدی که با کد وی انجام شود، در سابقه بازاریابی وی ثبت شده و منجر به سودآوری برای او خواهد شد. ارائه کد معرف دارای باگ ها و نواقص بسیاری است و امروزه از آن استفاده چندانی نمی شود.

در سیستم همکاری در فروش، فرآیند بازاریابی بین بازاریاب های مختلف با توجه به توانایی آنها متفاوت است. اما آنچه اثبات شده است، این مهم می باشد که این روش یک نیرو محرکه است که منجر می شود، روش های جدید بازاریابی در افراد مختلف شکل پذیرد. در روش جدید، شما برای بازاریابی لازم است تا به سه اصل مهم توجه کنید:

  • تولیدکننده ها
  • مصرف کننده ها
  • تبلیغ کننده ها یا همکارانی که در فروش کمک می کنند

به جهت بررسی پروسه موفقیت سیستم همکاری در فروش لازم است تا رابطه بین این سه مورد بررسی شود:

تولید کننده محصول

تولید کننده محصول می تواند هر قشری باشد، گاها وی یک خرده فروش است، می تواند یک شرکت کارآفرین نوپا باشد یا این امکان وجود دارد که یک شرکت بزرگ اقتصادی تعریف شده باشد. محصول نیز می تواند به صورت فیزیکی همچون وسایل خانه یا یک خدمات مانند آموزش خیاطی تعریف شود. آنچه در این بخش مهم است، این است که برند های معروف و بزرگ کمتر به سراغ همکاری در فروش می روند. آنها حاضر هستند تا فرآیند بازاریابی را خود انجام داده و از سود آن بهره ببرند.

تبلیغ کننده ها یا افرادی که در سیستم فروش همکاری می کنند

این امکان وجود دارد که شما به عنوان تولیدکننده، محصولات خود را در دست اشخاصی یا شرکت های توزیع کننده ای قرار دهید تا به مشتریان عرضه دارند. به عبارت دیگر با استفاده از این افراد و سیستم ها، توزیع کنندگان و بازاریاب ها، مشتریان را متقاعد می سازند تا از شما خرید کنند. هر چه خرید بیشتر باشد، تولید کننده مبلغ بیشتری برای بازاریاب تعیین می کند. سیستم کاری بازاریاب ها به گونه ای است که مشتریان هدف را شناسایی می کنند و چون این افراد توانایی خرید را دارند، میزان فروش را ارتقا می بخشند.

مصرف کننده های محصول

زنجیره اصلی سیستم همکاری در فروش، مصرف کننده ها می باشند. بازاریاب ها می توانند محصول خود را به صورت اینترنتی یا حضوری به آنها معرفی کنند. در صورتی که کالای مورد نظر توسط مشتری خریداری شد، تولید کننده و بازاریاب هر دو سود می برند. تا به امروز کمتر دیده شده که خریدار برای خرید خود مبلغی به بازاریاب ها پرداخت کند، لذا سود بازاریاب در سود حاصل از فروش قرار داده می شود. در اینجا سیستم همکاری در فروش تنها بر روی پروسه خرید کالا نظارت می کند و تحویل کالا در حوزه وظایف آن نیست.

سود بازاریاب ها به چه صورت پرداخت می شود؟

همان طور که توضیح داده شد، سیستم همکاری در فروش یک روش بدون دغدغه است. شما می توانید محصولات را به صورت آنلاین از طریق فضای  مجازی و یا اینترنت به کاربران عرضه کنید و از طریق آن، کسب درآمد داشته باشید. اما یک سوال مهم آن است، که بازاریاب ها در صورت فروش محصول، چگونه سود خود را از تولیدکننده دریافت می کنند؟

در پاسخ به این سوال باید بیان داشت که فعالیت یک بازاریابی هیچ وقت دارای نمودار تعریف شده ای نیست. به طور مثال مشتری همیشه به آن محصول نیاز ندارد. در مقابل برای تولیدکننده نیز محاسبه سود ناشی از بازاریابی بسیار دشوار است. با این حال یک تولیدکننده می تواند از روش های زیر برای پرداخت سود به بازاریاب ها استفاده کند.

پرداخت سود مشارکت به ازای فروش هر واحد کالا یا خدمات

این روش متداول ترین و البته ساده ترین است. هر زمان که پروسه خرید توسط خریدار به اتمام رسید، فروشنده یک مبلغی را به بازاریاب به عنوان سود پرداخت می کند.

پرداخت در برابر روانه ساختن مشتری ها به سایت فروشندگان

در این روش؛ کار برای بازاریاب کمی متفاوت است. وی باید مشتری را ترغیب کند تا برای خرید به وب سایت فروشنده رجوع کند و مواردی همچون ساخت اکانت، تنظیمات کاربری، نصب اپلیکیشن و … را انجام دهد و خرید را به صورت آنلاین ثبت کند.

پرداخت به ازای ترافیک ورودی بیشتر از وب سایت فروشنده

در این روش بازاریاب باید فعالیت خود را به گونه ای تغییر دهید تا مشتری به جای بازدید از سایت بازاریاب از سایت فروشنده بازدید کند. از این روش بر اساس میزان افزایش ورودی به وب سایت فروشنده، برای بازاریاب سود محاسبه می شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست